Jedině Brno



Jmenuji se Angelo a pocházím z nejkrásnějšího města. Z Moravského Brna.

Blog jsem si zřídil nejen proto, že rád píši a mám rád internet, ale také jako možnost podělit se s rodinou a kamarády o zajímavé články, názory, fotografie, videa apod.
jedinebrno@jedinebrno.cz

SETI

19.04.2008 18:22

 

 Co je SETI@home?


SETI@home je vědecký experiment využívající počítačů připojených na Internet k Hledání Mimozemské Inteligence (Search for Extraterrestrial Intelligence - SETI). Můžete se zapojit tak, že na svém počítači necháte běžet malý program, který bude stahovat a vyhodnocovat data z radioteleskopu.

Tolik oficiální informace. Prostě o „Setině“ nemohu neinfromovat. Je to můj nejoblíbenější program na PC. I když o něm prakticky nevím a dá se říci, že mi nepřináší žádný užitečný výsledek. Jeho kouzlo je skryté úplně jinde. Až totiž nastane ten slavný den a pomocí Setiny konečně vystopuju nějakého toho mimozemšťana, E.Týho, emzáka… no prostě „něco tam venku“, budou se dít věci.

Celý svět o mě bude vědět! Konečně můj život dostane vyšší smysl. Jednoduše řečeno, stáhnete si tenhle program, nainstalujete, spustíte, popř. nastavíte jak často má běžet na pozadí (zda li jenom pokud se vám spustí šetřič obrazovky, příp. aby jel non-stop), kolik procent vašeho procesoru si bude Setina přivlastňovat a to jest vše. Samozřejmě že tomuhle nastavování se můžete vyhnout, uvádím to pouze informativně, abyste o těhle možnostech nastavení věděli.
Tím se dostáváte do skupiny statisíců uživatelů, tohoto báječného programu. Zatím sice žádný zkontrolovaný signál nebyl vyhodnocen jako potenciálně mimozemského původu, ale co není může být. Osobně mi Setina běží již téměř 10 let. Za tu dobu mám již přes 37 000 zkontrolovaných signálů. Program si sám stáhne data z radioteleskopu, pomocí vašeho počítače jej „dešifruje“, vyhodnotí a výsledky posílá do NASA. A tak sále dokola.
Ještě se sluší upozornit, že Seti je nyní součásti „BOINC“ projektů. Boinc shrnuje mnohem více podobných programů, např. můžete místo hledání mimozemské civilizace poskytnout výkon vašeho PC k matematickým výpočtům, lékařským výzkumům a mnoha jiným užitečným aplikacím.

 

 

Oficiální info a program ke stažení: https://setiathome.berkeley.edu/